Najpopularniejsze marki second hand

Odzież dla niego

  • kurtki męskie
  • spodnie, jeansy
  • swetry, pulowery
  • marynarki, garnitury
  • kamizelki, koszule
  • t-shirty, dresy
  • płaszcze

Odzież dla niej

      • kurtki męskie
      • spodnie, jeansy
      • swetry, pulowery
      • marynarki, garnitury
      • kamizelki, koszule
      • t-shirty, dresy
      • płaszcze


GAP
Amerykański koncern odzieżowy sprzedający swoje kolekcje we wszystkich ważniejszych krajach świata. Właściciel takich marek jak: GAP, Banana Republic, Old Navy. Ubraniach z kolekcji: Gap, GapKids, babyGap, GapMaternity, GapBody stały się w USA symbolem stylu, pewności siebie i tzw. bycia cool. 
 

H&M
Firma Hennes & Mauritz w skrócie H&M uznawana jest za największą firmę odzieżową na świecie. Główna siedziba H&M znajduje się w Szwecji. Firma prosperuje już od 1947 roku, obecnie sklepy H&M znaleźć można w 22 krajach Europy i Ameryki Północnej. Dewizą sieci jest "moda i jakość w najlepszej cenie" 
 

Kangol
Założona w Anglii przez Polaka firma prosperuje od 1938 roku. Popularność w Wielkiej Brytanii zdobyła dzięki importowi z Francji wysokiej jakości beretów. W czasach współczesnych firma dalej słynie z produkcji wysokiej jakości okryć głowy. Kapelusze Kangol'a noszą m.in. Missy Elliot, JayZ, Outkast, Ghostface Killah. Kolekcja firmy obejmuje szeroki asortyment odzieżowy, a także obuwie. 
 

C&A
Działająca na rynkach Europejskich firma C&A już od ponad stu lat. Nazwa firmy bierze się od imion braci - jej założycieli Clemens'a i August'a. Pierwsze sklepy C&A powstały w Holandii ale marka szybko zdobywała popularność podbijając swoimi towarami Niemcy, Wielką Brytanię, Belgię. Obecnie ubrania z metką C&A są cenionym towarem praktycznie w każdym państwie Europy. 
 

Marks&Spencer
Jedna z najbardziej charakterystycznych i niemalże kultowa sieć brytyjskich sklepów. i największy dostawca odzieży na tym rynku. Firma prosperuje już od 1894 roku, obecnie posiada sklepy w prawie każdym kraju Europy, także i w Polsce. Kolekcje M&S są wyznacznikiem brytyjskiej mody, w szczególności dla ludzi po trzydziestce, ale także spora cześć angielskiej młodzieży ubiera się w sklepach M&S.

Pimkie
Francuska firma szyjąca ubrania dla młodych dziewczyn i kobiet. Kolekcjie Pimkie cechuje wsółczesna elegancja połączona z najnowszymi trendami mody. Najwiekszą popularnością marka Pimkie cieszy się w Niemczech i we Francji, powoli zdobywając także uznanie wśród młodych Polek. 

 

3 Suisses
Także francuska firma sprzedająca swoje ubrania głównie przez internet i z katalogów. Swoją ofertę 3 Suisses kieruje głównie do kobiet w wieku 35-45 lat kupujących ubrania dla siebie i dla swoich rodzin. Nowe kolekcje dla firmy przygotowują takie sławy światowej mody jak Kenzo Takada czy Chantal Thomass. 

 

NEXT
Bardzo dynamicznie rozwijająca się firma, szczególnie na rynku brytyjskim, ale i w innych krajach Europy. Początkowo firma oferowała swoje kolekcje tylko z katalogów, jednak obecnie sieć sklepów Next jest jedną z największych w Wielkiej Brytanii, a konfekcje firmy można kupić także w internecie. 

Pierre Cardin

Ubierał Indię Gandhi, Ritę Hayworth i Beatlesów. To on wymyślił spódnice – bombki, stworzył styl unisex i jako pierwszy zaproponował mężczyznom golfy zamiast koszul.

Pierre Cardin to żywa legenda światowej haute couture. Razem z Yves`em Saint-Laurentem był najlepszym uczniem Christiana Diora.

Swoją karierę zaczął na początku lat 50., pierwsze pokazy realizował dla Diora. Jego kolekcja z 1954 roku, ze spódnicami-bombkami, była prawdziwym przełomem w świecie mody.

Jako pierwszy stworzył własny materiał o nazwie cardena, stwarzający wrażenie trójwymiarowości, zdobiony wzorami geometrycznymi. W kolejnych latach eksperymentowanie z nietypowymi materiałami (np. skórą krokodyla) stało się jego pasją.

.....To w jego kolekcjach po raz pierwszy na świecie pojawiły się dżinsy i to on - znów jako pierwszy - zaczął je farbować.Mężczyźni zawdzięczają mu wysoko zapinane marynarki, bez kieszeni i kołnierzy oraz golfy zamiast koszul. Kobiety i młodzież – wszystkie zalety stylu unisex. Po nim podobne ubrania, przeznaczone do noszenia zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn, zaczął tworzyć Calvin Klein, ale było to dopiero 30 lat później.

Nie dał zarobić bankom

Wejście w wiele segmentów rynku oraz wielki talent i pasja twórcza Cardina sprawiły, że jest on w tej chwili jednym z najbogatszych ludzi mody. Przychody jego firmy sięgają 1,5 mld euro rocznie, a – jak sam zapewnia - nigdy nie pożyczył w banku ani centa.

Z pewnością jego wielkim sukcesem było zrewolucjonizowanie haute couture poprzez wypuszczenie na rynek kolekcji ready to wear (tzw. gotowe do noszenia, odpowiednik francuskiego prêt-à porter). Również żaden inny projektant mody nie zdecydował się przed nim sprzedawać swojej odzieży w domach towarowych, co obecnie jest już niemal standardem.

Jako pierwszy europejski projektant przecierał szlaki innym na rynkach Chin, Japonii, Rosji i Rumunii i jako jeden z pierwszych wszedł w 1989 roku na polski rynek.

Pierre Cardin do picia

Wielką ambicją Cardina było „wyposażenie świata” w przedmioty charakteryzujące się wysokiej klasy designem. Dlatego w skład imperium Cardina wchodziły fabryki wytwarzające wiele rozmaitych przedmiotów: od odzieży począwszy, przez przedmioty użytkowe, ozdoby, aż po artykuły spożywcze (żywność w puszkach czy napoje owocowe).

Na przykład zaprojektowany przez niego flakon perfum Blue Marine znalazł się w Museum of Modern Art w Nowym Jorku.

W latach 70-tych zatrudnił u siebie na stanowisku dyrektora kreatywnego Philippa Starcka. Dziś jest on jednym z najsłynniejszych designerów na świecie.

Niektórzy krytykują go za to, że rozmienia się na drobne, adresując swoje produkty do mniej zamożnego klienta. On natomiast podkreśla, że właśnie dzięki temu ,może cały czas tworzyć coś nowego. Jego zdaniem praca tylko i wyłącznie dla bogatej klienteli jest strasznie nudna.
W Polsce nazwano go ojcem chrzestnym naszego nowoczesnego przemysłu odzieżowego, gdyż 17 lat temu, natychmiast po tym, jak powstał u nas prawdziwy rynek, Cardin zaczął robić nad Wisłą interesy. Obecnie Pierre Cardin ma w Polsce kilkanaście firm i fabryk zatrudniających łącznie ponad tysiąc osób.

A zaczęło się od pierwszego, zorganizowanego niedługo po upadku żelaznej kurtyny pokazu w warszawskiej Sali Kongresowej. Cardin zaprezentował na nim swoje wybrane kreacje. Była to pierwsza tego typu impreza w Polsce.

Polskie marki na kanwie

Dwa tygodnie po pokazie Andrzej Brusikiewicz, właściciel małego wówczas warszawskiego zakładu Syntex, przyjechał do paryskiej centrali Cardina i stał się jego pierwszym polskim licencjobiorcą. Szył sygnowane nazwiskiem kreatora krawaty i dzięki tej licencji stworzył dobrze prosperującą firmę.

Również pabianicka Pabia, zanim wylansowała własne kolekcje, szyła płaszcze dla Cardina. Dzięki Cardinowi rozwinął się także opolski Novomex szyjący męskie spodnie i marynarki. Projektant zlecał mu szycie nawet 70 tys. garniturów rocznie. A gdy Novomex nie nadążał z produkcją, zlecał ją dawnym gigantom - Bytomowi i Wólczance.

Badanie przeprowadzone przez SMG/KRC pokazuje, że markę Pierre Cardin zna aż 95 proc. Polaków. Pewnie dlatego w niektórych segmentach w Polsce odnotowuje ona co roku nawet 50 proc. wzrost sprzedaży rocznie.

Co ciekawe, na Zachodzie wyroby Cardina kupują przeważnie osoby powyżej 40-tki, u nas – średnio 25-30 - latkowie.

Na imprezie u Bonda. Jamesa Bonda

Pierre Cardin niezwykle dobrze traktuje swoich współpracowników, niektórzy twierdzą, że ich wręcz rozpieszcza.

Projektant zaprasza ich na uroczysty obiad w swojej restauracji Maxim, a Co roku urządzane są w Paryżu firmowe imprezy, na które zjeżdżają właściciele licencji z całego świata.potem do własnego teatru.

Jego bankiety w kosmicznym Palais Bulles (Pałacu Bąbelkowym), na które zaprasza gości festiwalu w Cannes, szczególnie tych związanych z gatunkiem science fiction, przeszły już do legendy.

W ten sposób uczcił na przykład 40. urodziny Jamesa Bonda. Natomiast podczas imprezy poświęconej filmowi "Terminator 3" zaproszonych gości witały w pałacu groźne roboty.

Cardin jest też ambasadorem UNESCO, a dla Polskiego Czerwonego Krzyża wykonał serię fotografii, które przeznaczył na aukcję na cele charytatywne.

 

Pringle of Scotland

Firma będąca kawałkiem historii Brytyjskiej mody. Początki działalności firmy sięgają 1900 roku co, sprawia że ubrania Pringle są na terenie Wielkiej Brytanii wyznacznikiem elegancji i dobrego stylu. 
 

Versace
Ubrań wychodzących z rąk członków rodziny Versace nie trzeba nikomu przedstawiać. Jest to włoska firma tworząca najnowsze trędy światowej mody, docierająca do swoich klientów poprzez sieci ekskluzywnych salonów, szyjąca kreacje na zamówienie dla najbardziej znanych ludzi telewizji, sportu czy polityki. 
 

Esprit
Esprit jest międzynarodową marką oferującą nowoczesne i luksusowe kolekcje ubrań damskich, męskich i dziecięcych, posiadająca sieci sklepów na terenie całego świata, także i w Polsce. 
 

Camel Active
Znana na całym świecie Niemiecka firma sprzedająca wysokiej jakości ubrania sportowe, buty, okulary. Jest to marka dla ludzi aktywnych dynamicznych idących szybko przez życie. 
 

Tom Tailor
Znana od 1962 roku marka niemiecka firma Tom Tailor sprzedaje swoje ubrania prawie na każdym kontynencie. Swoją działalnośc firma rozpoczynała od importu koszulek, t-shirtów i bluz. Bluzy i t-shirty tej firmy do dzisiaj cieszą się niemalże kultową popularnością.